Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań firmy Schima jest system przywoławczy CareMed. Jest to uniwersalny system, prosty w obsłudze i spełniający wszystkie zalecenia normy DIN VDE 0834.
Oferowany jest od kilkunastu lat i ciągle rozszerzany o nowe funkcje, aby sprostać coraz to nowym wymaganiom rynku. Ponadto możliwy jest szeroki wybór wyglądu urządzeń instalowanych w obrębie pomieszczeń oraz na korytarzu przez co CareMed można dostosować wyglądem do designu pomieszczeń.
Instalacje przyzywowe. Budowa systemu jest na tyle elastyczna, że pozwala na stosowanie różnego typu połączeń - poczynając od magistralnego, przez okablowanie typu "gwiazda", a nawet mieszać obie te architektury w obrębie jednego systemu. Standardowo węzłami komunikacyjnymi między pomieszczeniami są moduły salowe znajdujące się w lampkach salowych, terminalach salowych lub centralkach salowych.
Te elementy odbierają sygnały przycisków wewnątrz sal, a następnie wysyłają je na magistralę, skąd są dystrybuowane do wyświetlaczy i do innych urządzeń informujących personel o wezwaniach. Centralki dyżurne instalowane w pomieszczeniach personelu mogą być skonfigurowane do tego, aby odbierać tylko wezwania pielęgniarskie, tylko lekarskie lub oba typy zdarzeń.
Wszelkie komunikaty w systemie wyświetlane są w języku polskim. Także menu wyboru funkcji oraz cały proces konfiguracji systemu odbywa się przy użyciu języka polskiego co jeszcze bardziej usprawnia jego użytkowanie w takich obiektach jak:
- szpitale,
- domy opieki społecznej (DPS),
- domy seniora,
- przychodnie,
- sanatoria,
- kliniki.
Dzięki zastosowaniu centralki oddziałowej system może odbierać sygnały z zewnętrznych systemów oraz wysyłać informacje na takie systemy jak BMS, system przeciwpożarowy czy DECT.
System CareMed posiada urządzenia pozwalające na nawiązywanie komunikacji głosowej pomiędzy pacjentem a personelem oraz pomiędzy różnego rodzaju personelem. Takie rozwiązanie zaoszczędza czasu załodze jaki musi spędzić podczas przemieszczania się po różnych częściach oddziału, aby dotrzeć do wzywającej pomocy osoby. Rozgłaszanie komunikatów na cały oddział, do konkretnej sali lub do łóżka niewątpliwie przyczynia się do ograniczenia czasu pracy personelu, a tym samym kosztów.
Cyfrowy system przywoławczy CareMed jest rozwiązaniem niezwykle stabilnym, działającym nieprzerwanie na niektórych obiektach od kilkunastu lat. Zarówno gniazda manipulatorów jak i przyciski sznurkowe posiadają budowę zabezpieczającą je przed fizycznym uszkodzeniem. Funkcja powiadamiania o miejscu ewentualnych awarii jest możliwa do włączenia w centralce.
Dużą zaletą systemu CareMed jest możliwość rozszerzenia jej o wszystkie funkcje jakie daje rejestrator zdarzeń Schima Logger oraz aplikacja mobilna SAIOapp.