Większość systemów przywoławczych z oferty firmy Schima, takich jak CareMed czy VaroMed pozwala na rozbudowanie ich o funkcje rejestracji zdarzeń oraz wysyłania tych zdarzeń na telefony mobilne z systemem Android.
Odpowiedzialne jest za to oprogramowanie Schima Logger oraz opcjonalnie aplikacja mobilna Schima SAIOapp.
Oprogramowanie jest bardzo intuicyjne oraz łatwe w obsłudze nawet dla nietechnicznej części personelu. Konfiguracja ogranicza się do kilku prostych kroków, a wszelkie błędy i problemy na drodze połączenia z aplikacją SAIOapp oraz z systemem przywoławczym są wyświetlane w oknie głównym.
Funkcjonalność programu nie ogranicza się jedynie do protokołowania zdarzeń zachodzących w obrębie systemu przywoławczego. Moduł odpowiedzialny za przeglądanie historii jest na tyle rozbudowany, że w prosty sposób umożliwia odnalezienie interesującego nas zdarzenia.
Dzięki wielu filtrom takim jak zakres dat, oddziału czy konkretnej sali można w prosty przeglądać historię dla wezwań z dokładnością do łóżka. Jest to niezwykle pomocne w przypadkach roszczeń pacjentów pod kątem obsługi medycznej. Jeśli personel medyczny jest wyposażony także w smartfony z aplikacją SAIOapp to możliwe staje się także obserwowanie aktywności konkretnej osoby z personelu medycznego.
W przypadku dużych placówek niezwykle pomocna może przydać się funkcja polegająca na wyświetlaniu obsługi danego zdarzenia, bez potrzeby przeglądania i odszukiwania interesujących nas logów w całej historii - widoczne są wtedy tylko te zdarzenia, które są bezpośrednio powiązane z interesującym nas zdarzeniem.
W oparciu o wszystkie dane przesłane z systemu przywoławczego i z aplikacji SAIOapp oraz zastosowane filtry możliwe staje się generowanie raportów i zapisanie ich w wygodnej do przesłania drogą elektroniczną (pdf) lub łatwej w dalszej obróbce (csv) formie. Raporty te mogą na przykład zawierać miesięczną aktywność personelu na oddziale, ilość wezwań z konkretnego łóżka lub ilość wezwań lekarskich w godzinach nocnych. Ich rodzajów może być bardzo dużo, a to co będą zawierać zależy tylko i wyłącznie od potrzeb użytkownika.
Opcją na istotne rozszerzenie funkcjonalności Loggera jest powiązanie go z aplikacją mobilną i przekierowanie na smartfona preferowanych zdarzeń. Należy pamiętać, iż smartfon jest wyposażeniem dodatkowym, podstawowym i zalecanym jest stosowanie w dyżurce centralki pielęgniarskiej i opcjonalnie w ciągach komunikacyjnych wyświetlaczy.
SAIOapp jest dostępne do ściągnięcia w sklepie Google Play nieodpłatnie, natomiast do jego działania wraz z Loggerem potrzebne jest zakupienie licencji. W celu skomunikowania rejestratora zdarzeń ze smartfonem wymagana jest jedynie sieć Wi-Fi.
Rodzaje alarmów, ich wygląd, godziny przesyłania oraz miejsce do kogo ma być wysłane są definiowane w Loggerze. Sama aplikacja posiada możliwość wyciszenia alarmu po pojawieniu się na ekranie, albo potwierdzenia przyjęcia zdarzenia poprzez naciśnięcie pola "POTWIERDŹ". W tym drugim przypadku zdarzenie zostaje wyciszone, a w rejestracji zdarzeń i na innych urządzeniach przenośnych przesłana zostaje informacja o tym kto podjął się obsługi zdarzenia. Niezależnie od tego na centralce systemu przywoławczego nadal jest aktywne wezwanie.
Zaletą rozwiązania jakim jest zarówno Logger jak i SAIOapp jest fakt, że można je zastosować rozbudowując już działające systemy przywoławcze firmy Schima.
Jedyne co jest niezbędne do ich wdrożenia jest:
- komputer do instalacji oprogramowania Logger,
- sieć Wi-Fi do przesyłania wezwań na smartfony.
Poza tym, mimo szeregu funkcjonalności jakie oferują oba produkty, jest to rozwiązanie nie wymagające dużych nakładów finansowych co pozwala w łatwy i tani sposób rozbudować możliwości systemu przywoławczego.